החשכ"ל לשעבר: "הרפורמה בחברת החשמל היא שוד הקופה הציבורית"

שרי האוצר והאנרגיה הציגו היום את הנוסח הסופי של הרפורמה בחברת החשמל. שוקי אורן: "כל מה שיש בהסכם הוא מתנות עודפות לעובדי חברת החשמל והנצחת המונופול לשנים רבות"

בעקבות הצגת הרפורמה בחברת החשמל היום (ה'), אומר החשב הכללי לשעבר שוקי אורן, כי "שר האוצר והאנרגיה מדברים הסכם 'היסטורי', אבל אין שום רפורמה! מדובר בשוד הקופה הציבורית. לא פחות". את הדברים פרסם אורן בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו.

אורן שימש כחשב הכללי באוצר בין השנים 2007 ל-2011. בפברואר 2012 מונה למנכ"ל חברת הנדל"ן קרדן אן.וי.

עוד כתב אורן: "כל מה שיש (בהסכם) הוא מתנות עודפות לעובדי חברת החשמל והנצחת המונופול לשנים רבות. אחרי עשור שחברת החשמל לא הקימה תחנות כח, היא תוכל להקים תחנות חדשות. היא תשאר מונופול בהולכת החשמל, בחלוקת החשמל ובאספקת החשמל. זה פשוט הסכם מופקר ושלא ימכרו לכם משהו אחר".

שוקי אורן שוקי אורןצילום: עמית שעל

לפני שבוע, כשנחשפו הפרטים הסופיים של הרפורמה אמר אורן כי "זו ממש לא רפורמה. ברפורמה אמיתית כללי המשחק משתנים, מושגת יעילות כלכלית והנהנה הוא הציבור, תמיד הציבור. ההסכם המביש עליו רוצים לחתום הוא בראש ובראשונה הסכם שכר שכל כולו על חשבון הציבור".

מסיבת עיתונאים במשרדי חברת החשמל בתל אביב לרגל החתימה על הרפורמה במשק החשמלמסיבת עיתונאים במשרדי חברת החשמל בתל אביב לרגל החתימה על הרפורמה במשק החשמלצילום: אוראל כהן

"נכון שיפרשו קצת עובדים. אז מה?", תהה אורן. "עכשיו ישלמו להם תוספות לפנסיה וגם תוספות לפנסיה של אלו שלא פורשים ועוד 'מענק רפורמה' של 30 אלף לעובד על כלום מוחלט. ומה הציבור מקבל? הבטחה שלא יהיה כלום בשנים הקרובות. בלי רפורמה הוקמו בארץ תחנות חשמל פרטיות שמייצרות 40% ביעילות רבה. 100% מהחשמל צריך להיות מחוץ לחברת החשמל. עכשיו לראשונה מאפשרים לחברת החשמל להקים תחנות חדשות".

עוד טען אורן כי אכן ניהול המערכת יוצא מחברת החשמל, "אבל הכוח הגדול ביותר שמחובר לייצור הוא ההולכה. ברצותם יאשרו חיבור וברצותם לא יאשרו. חברת החשמל הוכיחה שהיא מסוגלת 'לתקוע' כל יזם שרוצה להתחבר וכל עוד חברת החשמל תייצר חשמל ותקים תחנות חדשות ובאותו הזמן תשלוט בלעדית על הולכת החשמל אין שום רפורמה שום שינוי ושום תועלת" הוא סיכם. לבסוף טוען אורן כי "מאד מאד לא מתאים למשרד האוצר שהוביל רפורמות מהותיות לחתום על הדבר הזה".

הכתבה הועתקה מהאתר: https://www.calcalist.co.il/local/articles/0,7340,L-3738371,00.html

close

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

הסכם קיבוצי במגזר המנהלי של אל על: "עוד צעד לעבר חזרה לשגרה"

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ועד עובדי המגזר המנהלי והנהלת חברת אל על חתמו על הסכם קיבוצי לכ-2,000 עובדי המגזר המנהלי. לפי ההסכם, יקבלו העובדים תוספת שכר בחודשי הקיץ בהתקיים תנאים שנקבעו בהסכם בנושא שעות העבודה.

כמו כן סוכם על תוספות לשכר בהתאם לותק ותוספת שכר בגין פריון שבוטלה בתקופת הקורונה, תוחזר בשתי פעימות שיסתיימו עד תחילת 2023.

קרא עוד »

שיפור בשכר ובתנאי העסקה: הסכם לעובדי התחזוקה באל על

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההבנות ועל ההסכם שנחתם. אני מודה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"לית אל על, יו״ר מועצת העובדים שרון בן יצחק ולכל העוסקים במלאכה שיודעים פעם אחר פעם להביא את החברה למערכת יחסי עבודה טובה ופורה. חשוב שאל על תהיה חברה חזקה ויציבה ותעוף אל על".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "ההסכם עושה צדק עם ציבור עובדים ייחודי בעיסוקו אשר גילה אחריות יתרה במשבר התעופה שפקד את העולם בכלל ואת ענף התעופה בישראל בפרט. עובדי התחזוקה באל על נשאו על גבם באחריות רבה את תחזוקת המטוסים בתת כוח אדם ובשעות לא שגרתיות".

קרא עוד »

עשרות מיליוני שקלים מרווחי התעשייה האווירית יוענקו לעובדי החברה

עשרות מיליוני שקלים מרווחי התעשייה האווירית יוענקו לעובדי החברה, בהנחיית היו"ר עמיר פרץ. לדבריו היו"ר העובדים שותפים להצלחות, שאפשרו לתעשייה האווירית להעניק דיבידנד למדינה, ולכן

קרא עוד »