עלוקות השילוש הקדוש

עם ישראל מתחלק לשני מחנות מבחינה סוציו-אקונומית: מצד אחד – מחנה "השילוש הקדוש", השולט במדינה ובמשאביה ביד רמה, ומצד שני – כל השאר, מחנה המנוצלים הכנועים. אם שפר מזלכם ואתם משתייכים בדרך זו או אחרת למחנה השילוש הקדוש צפויים לכם ולילדיכם חיי רווחה כלכלית וחברתית, או בשפת הרחוב "שיחקתם אותה".

על בעלי ההון אין צורך בהסברים מפורטים. אלו אותם הטייקונים שבדרכים עקלקלות הצליחו להעביר חלק נכבד ממשאבי המדינה והעם לכיסם באמצעות קבלת זיכיונות (עם או בלי מכרז), השתלטות על ענפים כלכליים, ירושות, קשרים פוליטיים וכדומה, תוך שהם ממנפים את כוחם הפיננסי, את השפעתם החברתית, את הקשרים המפוקפקים שלהם ואת הנאיביות של רגולטורים ופקידי ממשל להגדלת שליטתם ונכסיהם ולניצול ציני של המדינה ופשוטי אזרחיה.

הם באים מכל התחומים: הנדל"ן, הבנקאות, הביטוח, הקמעונאות, התקשורת, האנרגיה, ההיטק… ותקצר היריעה מלפרט. הם פועלים בשיטות מתוחכמות, מגובים ביועצים ומומחים ובגדודי עורכי-דין ורואי חשבון, מעבירים נכסים לא להם, מיד ליד, מתחמקים ממסים ומסיטים מאות מיליוני שקלים הלוך וחזור בין הארץ לחו"ל.

אין צורך לפרט ולנקוב בשמות, כיוון שכמעט כל אזרח במדינה מכיר אותם.

בגללם אנחנו משלמים מחירים מופקעים וחזיריים על כל מצרך שנרכוש, מגבינת קוטג' ועד לדירה משפחתית צנועה. כל המיליארדים שצברו בעלי ההון – מקורם בכיס של כל אחד מאתנו. דוגמה מאלפת קיבלנו כששילמנו לחברות הסלולרי מאות שקלים בחודש, עד שהתברר שהן מרוויחות לא רע גם מתשלום של כמה עשרות שקלים בלבד.

קבוצת בעלי השלטון הם אותם חברי כנסת ושרים, שאותם בעצם בחרנו. הם נהנים ממשכורות שמנות, מרכב צמוד, מחשבון הוצאות מנופח וכאשר יפרשו ממתינה להם פנסיה אגדית. וכל זאת כמובן מבלי להזכיר את טובות ההנאה, הכיבודים והפינוקים מהצד שלהם זוכים אותם שליחי ציבור.

תחשבו לרגע כמה מהם אתם מכירים בכלל? כמה ח"כים מתוך ה-120 עשו משהו למענכם? למען המדינה? רובם אנונימיים לאזרח הפשוט ובמרבית המפלגות נדחפו למינוי המכובד בעיקר על בסיס של קשרים אישיים וחסדי מובילי המפלגות כמו לפיד, ליברמן, כחלון ודומיהם.

לאנשי השלטון יש שילוש קדוש משלהם. נאמנותם נתונה ראשית למנהיג המפלגה שמינה אותם, שנית למקורביהם שתומכים בהם ושלישית – לעצמם. מרגע שהתמנו הם שומרים על הכיסא מכל משמר, לעתים תוך חציית קווים אדומים וניצול ציני של מעמדם הרם וכוח השפעתם על חוקים, תקציבים ומענקים שמקורם – שוב, כמו אצל בעלי ההון – בכיס של כל אחד מאתנו. הגדילו לעשות נבחרי המפלגות החרדיות, שכל מעיינם בכספינו, למטרת מימון המשך שלטונם במגזר החרדי. המחנה השני – מחנה פשוטי העם – מעניין אותם כקליפת השום.

יוקר המחיה ומשבר הדיור אינם גזירה משמים. הם מעשי ידי אדם, הם תוצאה של החלטות ומהלכים חסרי אחריות של אותם בעלי השלטון. אבל את מחיר הכשלים שלהם הם לא שילמו מעולם. את כל המחיר הם גבו מהכיס של כל אחד מאתנו.

הצלע השלישית בשילוש הקדוש צמחה אך בשנים האחרונות. אלו ועדי המונופולים הגדולים, שהצמיחו מתוכם מנהיגים מיליטנטים עוטי גלימה מזויפת של סוציאליזם יומרני ושל זכויות עובדים וביצרו את שלטונם בכלכלה הישראלית, על גבו של מחנה פשוטי העם, תוך שהם גורפים משכורות עתק והטבות כלכליות, מתחזקים תופעת נפוטיזם מתרחבת (צריך לדאוג גם לילדים) ומקיימים שלטון ללא מצרים ברגולטורים ובפקידי המדינה חסרי האונים. הם פשוט יושבים על הברז ומנצלים את מעמדם עד תום באופן הציני ביותר ובתיאבון הולך וגובר.

ומי יעז לעמוד מולם? עובדי מונופול חברת חשמל לימדו אותנו פרק מאלף באותו שבוע של סופת מזג אוויר. עובדי מונופול הנמלים ומונופול רכבת ישראל מנחיתים עלינו שביתות והשבתות מעת לעת, נזקים לייצוא ולייבוא, סבל והתעללות בנוסעי הרכבת (רובם מהמחנה של פשוטי העם), כדי שלא נשכח מי בעל הבית במדינה הזאת.

והמחנה השני, המנוצל והכנוע, מוחה בקול ענות חלושה, מרכין ראשו וסופק כפיו בייאוש.

יאמרו המתחכמים, זה אופיה של דמוקרטיה, וזו דרכו של קפיטליזם מתקדם.

ובכן, לעניות דעתי אין אלו אלא דמוקרטיה וקפיטליזם מזויפים. מדובר במערכת של מדינה שבה קבוצות מיעוט שולטות ומנצלות את רוב העם בכסות של סיסמאות בזכות הדמוקרטיה, שפירושה ביוונית – ואל נשכח זאת – שלטון העם.

מדובר במיעוט כוחני שמנצל את מעמדו כנבחר שלטון בשיטה המתיימרת להיות דמוקרטית, לטובתו האישית בלבד ולא למען הרוב הדומם בעם.

מדובר במיעוט דורסני שמלהג בשבחי הקפיטליזם ומתהדר בפעילות למען הצמיחה, הפיתוח וכלכלת המשק, תוך שהוא נוגס בתאוות בצע בנכסי במדינה והעם.

מדובר במיעוט ציני שמנופף בדגלי הסוציאליזם, אך הופך את פשוטי העם לבני ערובה בכל עת שיחפוץ לסגור את הברז.

אין לנו בעיה עם עקרונות הדמוקרטיה והקפיטליזם, עקרונות שלדעתי ראויים לכל עם ומדינה. הבעיה היא בדרך יישומם וניהולם המעוות במדינה מפותחת כשלנו.

אנחנו, המחנה השני, במו ידינו הנחנו לעלוקות של שילוש הקדוש להשתלט על משאבי המדינה ולמרר את חיינו.

הועתק מ https://jokopost.com/economy/8289/

close

הרשמו עכשיו לניוזלטר שלנו!

אנחנו לא שולחים ספאם! למידע נוסף ניתן לקרוא את מדיניות הפרטיות שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

פוסטים קשורים

הסכם קיבוצי במגזר המנהלי של אל על: "עוד צעד לעבר חזרה לשגרה"

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ועד עובדי המגזר המנהלי והנהלת חברת אל על חתמו על הסכם קיבוצי לכ-2,000 עובדי המגזר המנהלי. לפי ההסכם, יקבלו העובדים תוספת שכר בחודשי הקיץ בהתקיים תנאים שנקבעו בהסכם בנושא שעות העבודה.

כמו כן סוכם על תוספות לשכר בהתאם לותק ותוספת שכר בגין פריון שבוטלה בתקופת הקורונה, תוחזר בשתי פעימות שיסתיימו עד תחילת 2023.

קרא עוד »

שיפור בשכר ובתנאי העסקה: הסכם לעובדי התחזוקה באל על

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההבנות ועל ההסכם שנחתם. אני מודה ליו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי, מנכ"לית אל על, יו״ר מועצת העובדים שרון בן יצחק ולכל העוסקים במלאכה שיודעים פעם אחר פעם להביא את החברה למערכת יחסי עבודה טובה ופורה. חשוב שאל על תהיה חברה חזקה ויציבה ותעוף אל על".
יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי: "ההסכם עושה צדק עם ציבור עובדים ייחודי בעיסוקו אשר גילה אחריות יתרה במשבר התעופה שפקד את העולם בכלל ואת ענף התעופה בישראל בפרט. עובדי התחזוקה באל על נשאו על גבם באחריות רבה את תחזוקת המטוסים בתת כוח אדם ובשעות לא שגרתיות".

קרא עוד »

עשרות מיליוני שקלים מרווחי התעשייה האווירית יוענקו לעובדי החברה

עשרות מיליוני שקלים מרווחי התעשייה האווירית יוענקו לעובדי החברה, בהנחיית היו"ר עמיר פרץ. לדבריו היו"ר העובדים שותפים להצלחות, שאפשרו לתעשייה האווירית להעניק דיבידנד למדינה, ולכן

קרא עוד »